premiery marzec 2025

Najciekawsze premiery miesiąca: marzec 2025

Sezon oscarowy mamy już za sobą, intensywny maraton nadrabiania zaległości również, pora więc wrócić do normalnego, mniej obciążającego rytmu konsumowania filmowych i serialowych dobroci. A spieszę donieść, że marzec wyjątkowo nas w tym temacie rozpieści. Kinowy rozkład jazdy w marcu rozpoczniemy od długo wyczekiwanego nowego horroru Osgooda Perkinsa na podstawie opowiadania Stephena Kinga oraz irańskiego kandydata do tegorocznego Oscara, którego reżyser za swój film trafił na 8 lat więzienia. Kolejny tydzień do filmowy hit od Netflixa w reżyserii braci Russo z Milly Bobby Brown i Chrisem Prattem na pokładzie oraz nowa czarna komedia od twórcy oscarowego „Parasite”, będąca jednym z moich najbardziej wyczekiwanych filmów roku. W drugiej połowie miesiąca natomiast w kinach będziemy mogli podziwiać m.in. Roberta DeNiro w podwójnej roli mafijnych bossów oraz nowy film Paolo Sorrentino. Na rynku serialowo w tym miesiącu nieco spokojniej, aczkolwiek czeka nas jedna diabelsko duża premiera i głośny powrót po 7 latach… Zainteresowani? Zapraszam do lektury zestawienia…

premiery listopad 2022

Zestawienie obejmuje 10 filmów ułożonych w kolejności polskich dat premier!

Małpa – 7 marca

USA/ reż. Osgood Perkins

Po naprawdę udanym zeszłorocznym „Longlegs” Osgood Perkins bierze na warsztat adaptację opowiadania Stephena Kinga o małpce-zabawce, która ma tendencję do wywoływania chaosu, gdy klaszcze w talerze. To zła wiadomość dla Theo Jamesa, Tatiany Maslany, Elijaha Wooda, Sarah Levy i każdego, kto znajduje się w pobliżu tej małej nadprzyrodzenie przeklętej futrzanej zabawki… →

Nasienie świętej figi – 7 marca

Iran, Francja, Niemcy/ reż. Mohammad Rasoulof

Film , za który jego reżyser Mohammad Rasoulof otrzymał wyrok chłosty, 8 lat więzienia, grzywna oraz konfiskata mienia. Nasienie świętej figi opowiada o bieżących wydarzeniach w Iranie, o uciszaniu wielu młodych protestujących kobiet, które w 2022 r. zdjęły burki i zbuntowały się przeciwko działaności rządu i tzw. policji moralności. Opowiada o tych wydarzeniach poprzez soczewkę, którą spogląda na dwie siostry i ich ojca, których relacje i życie całkowicie się zmieniają, gdy ten awansuje na sędziego śledczego. Wraz z finansowymi korzyściami i awansem społecznym, pojawiają się nowe zasady i obowiązki. Ich surowość i restrykcyjność budzi w dziewczynach sprzeciw. Atmosfera w domu gęstnieje, a sytuacja dodatkowo się pogarsza się, gdy znika służbowa broń ojca. Z dnia na dzień cała rodzina znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie. →

The Electric State – 14 marca

USA/ reż. Anthony Russo, Joe Russo

Nowy film przygodowy science fiction braci Russo, reżyserów „Avengers: Koniec gry”, którego akcja toczy się w alternatywnej, futurystycznej wersji retro lat 90. ubiegłego wieku. Millie Bobby Brown wciela się w Michelle, osieroconą nastolatkę próbującą poradzić sobie w społeczeństwie, gdzie inteligentne roboty, wyglądające jak maskotki albo postaci z kreskówek, niegdyś pokojowo nastawione i służące ludziom, teraz żyją na wygnaniu po nieudanym powstaniu. Obraz świata, jaki ma Michelle, wywraca się do góry nogami pewnej nocy, gdy odwiedza ją Cosmo, słodki, tajemniczy robot najwyraźniej kontrolowany przez Christophera — genialnego młodszego brata Michelle, który — wbrew jej przekonaniom — jednak żyje. Michelle, zdeterminowana, by odnaleźć Christophera, przemierza wraz z Cosmo amerykański południowy zachód i wkrótce, chcąc nie chcąc, łączy siły z Keatsem (Chris Pratt), słabo zarabiającym przemytnikiem, i jego dowcipnym robotem, Hermanem (Anthony Mackie). Gdy Keats i Michelle docierają do strefy dla wykluczonych, gdzie na pustyni za murem roboty żyją na własnych zasadach, poznają dziwaczną, barwną grupę robotycznych sprzymierzeńców — i zaczynają rozumieć, że siły stojące za zniknięciem Christophera są dużo bardziej złowieszcze, niż sądzili. →

Mickey 17 – 14 marca

USA, Wielka Brytania/ reż. Joon-ho Bong

Oparty na powieści sci-fi Edwarda Ashtona nowy film twórcy „Parasite” Bong Joon-Ho opowie o losach tytułowego Mickey’a, tzw. „jednorazowego pracownika”, wysłanego z zabójczą misją skolonizowania lodowej planety Niflheim. Kiedy Mickey umiera, jego ciało zostaje sklonowane, a większość wspomnień pozostaje nienaruszona, rozpoczynając cykl podobny do nieśmiertelności. W roli głównej intrygująco zapowiadającego się tytułu przypominającego mi w swoim koncepcie „Moon” występuje Robert Pattinson. →

Bogini Partenope – 14 marca

Włochy, Francja/ reż. Paolo Sorrentino

Najnowszy film mistrz Paolo Sorrentino (’Wielkie piękno”, „Młodość”) o tytule pochodzącym od imienia pewnej śpiewającej bohaterowi „Odysei” Homera syreny, opowiada o kobiecie idealnej, która objawiła się na wyspie Carpi i która swą niezwykłą urodą zniewala mężczyzn, jednocześnie wymykając się ich żądzom. Myśle, że śmiało możemy liczyć na charakterystyczną dla kino Sorrentino mieszankę surrealizmu, romantyzmu i  wspaniale przesadzonych kinowych ozdobników. →

Queer – 21 marca

USA, Włochy/ reż. Luca Guadagnino

1950 rok. William Lee, około pięćdziesięcioletni amerykański ekspat żyjący w Meksyku, spędza dni niemal całkowicie w samotności, z wyjątkiem kilku kontaktów z innymi członkami małej amerykańskiej społeczności. Jego spotkanie z Eugene’em Allertonem, nowym w mieście, młodym studentem, po raz pierwszy pokazuje mu, że być może w końcu możliwe będzie nawiązanie intymnej więzi. W nowym filmie Lucki Guadagnino („Tamte dni, tamte noce„, „Challengers„) w głównych rolach zobaczymy Daniela Craiga i Drew Starkeya. →

Śnieżka – 21 marca

USA, Niemcy/ reż. Marc Webb

Chyba nie ma sensu przybliżać fabuły tego filmu. Czy szczerze czekam? Nie bardzo. Bardziej od samego filmu, który w żaden sposób nie potrafił mi się sprzedać jako cokolwiek interesującego ciekawi mnie z jakim przyjęciem spotka się po premierze. Mam z resztą dziwne wrażenie, że sam Disney wypuszcza do kin Śnieżkę mocno niechętnie i po cichu tylnym wejściem, tak aby zminimalizować przewidywane szkody.→

The Alto Knight – 21 marca

USa/ reż. Barry Levinson

Robert DeNiro w podwójnej roli mafijnych bossów Vito Genovese i Franku Costello, rywalizujących o czołowe miejsce w ogólnokrajowym syndykacie przestępczym. →

Skrzyżowanie – 28 marca

Polska/ reż. Dominika Montean-Pańków

Ułożone życie Tadeusza, emerytowanego ordynatora szpitala, zmienia się w mgnieniu oka, kiedy dochodzi do dramatycznego wypadku drogowego. Zamiast spokojnej i dobrze zaplanowanej „złotej jesieni życia” staje on w obliczu sytuacji, która przerasta zarówno jego jak i najbliższe mu osoby. Cień pada na jego małżeństwo, relacje z synem oraz zbliżające się wesele ukochanej wnuczki. Ponadto w życiu Tadeusza pojawi się kobieta, pod której wpływem ten zacznie podejmować zaskakujące decyzje. Z dnia na dzień atmosfera zaczyna się zagęszczać, emocje biorą górę, a przyszłość przestaje być tak pewna jak się wydawało. →premiery marzec 2025

Apetyt na więcej. La Cocina – 28 marca

Meksyk, USA/ reż. Alonso Ruizpalacios

Wyreżyserowana i napisana przez Alonso Ruizpalaciosa La Cocina, opowiada o Pedro, nielegalnym imigrancie i jednocześnie utalentowanym kucharzu w ruchliwej restauracji w centrum Manhattanu, , który zakochany w kelnerce Julii (Rooney Mara), musi ukrywać swój związek z kobietą. Napięcie narasta, a następnie wybucha, gdy okazuje się, że z kasy skradziono pieniądze, a winę zrzuca się na Pedra. Ale kto tak naprawdę jest złodziejem? →premiery marzec 2025

Pozostałe:

Wujek Foliarz – 14 marca (Polska reż. Michał Tylka) → trailer
Fachowiec – 28 marca (Wielka Brytania, USA/ reż. David Ayer) trailer

premiery listopad 2022

Zestawienie obejmuje 3 seriali ułożonych w kolejności amerykańskich dat premier!

Daredevil: Born Again – 5 marca (Disney+)

To była naprawdę długa i kręta droga, ale ostatecznie Matt Murdock powraca i to z pierwszym solowym występem w ramach MCU. Po sporych perturbacjach kreatywnych i kilku zmianach koncepcji ostatecznie zapowiedziano, że Daredevil: Born Again będzie stanowił kontynuacje trzysezonowej historii postaci opowiedzianej w ramach serialu Netflixa i miejmy nadzieje kontynuacja utrzymana w tym samym lub chociaż podobnym tonie. Do swoich ról powrócą Deborah Ann Woll i Elden Henson jako Karen Page i Foggy Nelson, Jon Bernthal ponownie zaliczy występ gościnny jako Punisher, no i oczywiście nie zabraknie również Vincenta D’Onofrio jako Wilsona Fiska, który po swoim debiucie w Hawkeye, prawdopodobnie po raz kolejny zostanie głównym antagonistom serii.   →premiery marzec 2025

Tylko jedne spojrzenie – 5 marca (Netflix)

Nowy polski serial na podstawie prozy Harlana Cobena, opowiada projektantki biżuterii, której do tej pory szczęśliwy świat rozpada się na kawałki, gdy odkrywa tajemnicze stare zdjęcie swojego męża w towarzystwie nieznajomych. Zdeterminowana, by poznać prawdę, zagłębia się w sieć sekretów i kłamstw, które zagrażają jej bliskim i zmuszają ją do zakwestionowania wszystkiego, w co dotychczas wierzyła. →premiery marzec 2025

Studio – 26 marca (Apple TV+)

„Zająłem się tym, bo kocham filmy, ale teraz boję się, że moim zadaniem jest je zepsuć” – mówi Seth Rogen w zwiastunie  The Studio, w którym wciela się nowo mianowanego szefa fikcyjnego studia filmowego Continental Studios, doprowadzonego na skraju kryzysu egzystencjalnego, próbując non stop balansować na granicy między tworzeniem sztuki a komercyjnymi projektami tworzonymi pod korpo tabelki w Exelu. W serialu w większych bądź epizodycznych rolach pojawią się m.in. Catherine O’Hara, Kathryn Hahn, Charlize Theron, Zac Efron, Bryan Cranston czy nawet Martin Scorsese.  →premiery marzec 2025

Pozostałe:

1923: sezon II – 10 marca (USA/ SkyShowtime) → trailer
Koło czasu: sezon III – 13 marca (USA/ Prime Video) trailer
Na gorącym uczynku – 26 marca (Argentyna/ Netflix) trailer
Snowpiercer: sezon IV – 28 marca (USA/ SkyShowtime)

premiery marzec 2025